Věřím, že odpověď je poměrně jednoznačná. Dvě, případně tři barvy, které jsou spolu dobře sladěné, jsou mnohem lepší volbou než nepochopitelně pestrobarevná prezentace.
Než začneme s tvorbou, je dobré si ujasnit, jak má prezentace na posluchače působit.
Má být dynamická a ukázat energii naší firmy? Potom je v pořádku červená nebo oranžová.
Nebo chceme naopak ukázat, že jsem tradiční společnost, od které mohou ostatní očekávat spolehlivost a vysokou kvalitu produktů? Pak se spíše hodí tmavé odstíny modré nebo zelené.
Vždy je pochopitelně ideální sladit prezentaci s firemními barvami (v prezentacích slides.cz využíváme bílou a tmavě červenou). Také je vhodné se barevně odlišit od konkurence. Například Vodafone ve svých prezentacích využije zejména červenou a bílou barvu, naopak by se měl vyhýbat modré (O2) a růžové
(T-Mobile).
Pokud si vybereme základní (podkladovou) barvu, musíme si ještě určit barvy nadpisů a podnadpisů. Obecně platí, že dobře vypadají barvy základní (tj. černá a bílá) a barvy vzácných kovů (zejména stříbrná, ale někdy také zlatá - zejména v kombinaci s červenou nebo purpurovou).
Méně je často více a při výběru barev to platí dvojnásobně. Je zbytečné mít jiné barvy nadpisů a textu pro každý slide - zejména pokud je stejné pozadí, nevypadá to vůbec dobře.
Při výběru písma a pozadí je důležitá zejména čitelnost. Osobně jsem zastáncem jednobarevných pozadí. Existují ovšem snadné způsoby, jak prezentaci oživit. Například lehkou členitostí okrajů pozadí.
Moje nejoblíbenější barevná kombinace je tmavě červená se stříbrným textem. Dále třeba světle modrá s tmavě modrým textem, purpurová se stříbrným textem nebo tmavě modrá s bílým textem.
A ačkoliv v tomto článku doporučuji využívat pouze dvě barvy, neměla by to být kombinace černé a bílé. Nenapadá mě lepší způsob, jak dát posluchačům jednoznačně najevo: "Moje prezentace není moc důležitá". Pokud nic jiného, tak alespoň změnit pozadí na světle žluté nebo světle modré. Je to otázka pěti sekund a významně to zlepší celkový dojem z prezentace.
Jan Martinek