Nadšení je základem úspěchu

Věřím, že stačí jedna jediná věc k posunutí prezentací na zcela jinou úroveň.
A touto kouzelnou věcí je nadšení. Nadšení z tématu, z posluchačů i z prezentování samotného.

Pro české čtenáře je nejznámějším příkladem skvělá prezentace Steva Jobse z 9. ledna 2007, při které poprvé představil Iphone (https://www.youtube.com/watch?v=vN4U5FqrOdQ). Tato prezentace byla výjimečná ve více ohledech, nadšení z produktu ovšem bylo jejím klíčovým prvkem.

Občas je těžké být nadšený. Možná musíme prezentovat nezajímavé, případně obtížné téma (například zprávu o katastrofálním hospodaření naší firmy), navíc máme velice nevděčné posluchače (kupříkladu představenstvo společnosti). Obvykle je ovšem nadšení pouze naše volba.

Podíváme se, proč bychom vlastně měli být nadšení:

Nadšení z tématu
Máme jedinečnou možnost podělit se s našimi posluchači o něco, co nás zajímá, co milujeme, čemu věříme. Ať už se jedná o skvělý produkt, náš koníček nebo obtížně získatelné informace, máme připravený hodnotný a zajímavý obsah.

Nadšení z posluchačů
Všichni tito skvělí lidé přišli, protože je zajímá, co jim chceme říct! Přišli, aby se dozvěděli nové informace. Doufají, že se nám prezentace povede. Jsou to naši přátelé a chtějí, aby se nám všechno povedlo – čím lepší naše prezentace bude, tím více se sami dozví – a proto nás v prezentování rádi podpoří.

Nadšení z prezentování
Prezentace je jeden z nejlepších způsobů šíření informací. Je efektivní a zajímavá. Zapamatujeme si z ní mnohem více, než z pouhého textu. Působí zároveň vizuálně i auditivně (zapojení zraku i sluchu). S tolika skvělými výhodami není možné mít o prezentování negativní mínění. :)

Ale co dělat, pokud se nějaká prezentace nepovede? Usmát se, poučit se a pustit se do následující prezentace s ještě větším nadšením.

Příští sobotu se podíváme na nejčastěji používané prezentační programy.


Jan Martinek
Novější
« Prev Post
Starší
Next Post »